کارخانه هاضم خشک

بهره برداری از انرژی­ های نو و کاهش آلودگی­ های محیط زیست از اولویت­ های مهم اکثر کشورها و شهرهای جهان می­ باشد. شهرداری اصفهان به عنوان یکی از شهرهای مهم و پیشرو کشور در بحث مدیریت پسماند پروژه حاضر را به منظور رسیدن به اهداف فوق طراحی و پیشنهاد نموده است.

از جمله مزایای این پروژه عبارتند از:

با توجه به قرار گیری حرم مطهر در منطقه 14 و ویژگی های این منطقه همچون تراکم جمعیتی بالا، کمبود سرانه ها و فرسودگی عمده بافت این منطقه و همچنین بر اساس مطالعات و مطابق با تصمیم خردمندانه مدیران شهر که منجر به تلفیق ایده توسعه حرم مطهر و تامین کمبودها و نیازهای منطقه و استفاده از توسعه حرم مطهر به عنوان محرک توسعه  در راستای ایجاد مرکز منطقه ای در شمال شرقی اصفهان در عرصه ی 34 هکتار با عملکرد شهر

آمار بالای گردشگر علاقه مند به بازدید از شهر اصفهان به واسطه وجود اماکن فرهنگی و تاریخی جذاب برای گردشگران، به خصوص گردشگران خارجی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری فراهم نموده است.

از مزایای اجرای این پروژه می­ توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. به دلیل مجاورت با مراکز تفریحی در حال توسعه شهر اصفهان توانایی جذب مخاطبان خاص خود را دارد.

مجموعه سالن‌ها، هتل و مركز تجاري اصفهان

 زمين اختصاص داده شده به پروژه در جنوب شرق اصفهان و در امتداد اتوبان شهيد کشوری و رينگ چهارم ترافيکی شهر قرار دارد و مساحت آن 70 هکتار می باشد. زمين از توپوگرافی طبيعی زيبائی با اختلاف ارتفاعی نسبی شمال به جنوب حدود 16 متر برخوردار می باشد.

مجموعه اقامتی و گردشگری جهان نمای اصفهان

اصفهان قطب گردشگری ایران و مقصد غلب گردشگران بالاخص گردشگران خارجی با کمبود مراکز اقامتی روبرو است . این در حالی است که در سالهای اخیر به دلیل افزایش تقاضا برای دسترسی به فضاهای مذکور باعث شده تا صنعت هتل‌سازی از یک سو و همچنین تغییر کاربری‌ها به سمت ایجاد مراکز اقامتی با سرعت قابل توجهی رشد نماید.

براي اولين بار در آمريكا پيتر کلتورپ (1993) توسعه شهري با محوريت حمل و نقل ريلي عمومي و با هدف ايجاد ناحيه‌اي با تراکم زياد (مسکوني تجاري اداري و خدماتي) و هسته مرکزي تجاري در اطراف ايستگاههاي مترو را مطرح نمود.

حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان

کلان شهر اصفهان در مسیر توسعه شتابان شهرنشینی و در موقعیت جغرافیایی خاص در مرکز ایران و مرکز تقاطع شرقی – غربی و شمالی – جنوبی کشور و در مسیر کریدور ترانزیتی کشور قرار دارد. این موارد باعث می شود تا مدیریت شهری با روندی مبتنی بر آینده پژوهی به دنبال بررسی راهکارهایی برای رفع مسایل و مشکلات احتمالی در حوزه حمل و نقل شهری در آینده ای نه چندان دور باشد.

تراموا وسیله ای است که با استفاده از انرژی الکتریکی بر روی یک مسیر دو ریلی حرکت می کند و در سالهای اخیر  نیز انواع دارای چرخ های لاستیکی آنها نیز ایجاد شده است. این سامانه دارای مسیر و ایستگاه های مشخص بوده و هر قطار آن معمولا دارای 1 تا 3 واگن می باشد. این سامانه به دلیل برخی از ویژگی ها مانند سهولت دسترسی، ایمنی و راحتی از مطلوبیت خاصی بین برنامه ریزان شهری برخوردار بوده است.

خط سوم متروی شهری اصفهان

مسیر خط ۳ قطارشهری اصفهان مصوب جلسه شورایعالي هماهنگي ترافيک شهرهاي کشور مي باشد. طول اين مسير حدود ۸/۸ کيلومتر از ميدان آزادي شروع و با عبور از خيابانهاي دانشگاه، ارتش، بلوار كشاورز، كندرو اتوبان ذوب آهن به بلوار شفق وارد شده و تا سه راهي عباسپور ادامه مي يابد.

 خط دوم متروی شهری اصفهان

خط ۲ قطار شهری اصفهان به طول ۲۳ کیلومتر، شرق به غرب اصفهان را طی می نماید. این خط دارای ۲۲ ایستگاه، یک دپو و یک توقفگاه است. خط دوم از شهرک امام حسین در شمال شرقی (بالاتر از زينبيه ) آغاز و پس از عبور از شرق اصفهان به چهارراه فلسطين و نهايتا به ميدان امام حسين(ع) مي رسد و سپس در تقاطع به سمت غرب اصفهان حرکت مي كند و در انتها به ميدان شهداي خميني شهر ختم مي شود.