دولت به تعهدات متروییاش عمل کند
رئیس کل بانک مرکزی از خط دوم قطارشهری اصفهان بازدید کرد . در این بازدید،شهردار اصفهان گفت: در صورت اجرایی شدن تعهدات دولت خطوط قطار شهری اصفهان به سرعت تکمیل و خط یک قطار شهری با حضور مسافر رونق میگیرد.به گزارش اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان، قدرتاله نوروزی در مراسم بازدید رئیس کل بانک مرکزی ایران از خط دوم قطارشهری اصفهان با بیان اینکه طراحی مترو اصفهان در سال 77 توسط مهندسان فرانسوی آغاز شده است، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه بزرگ در سال 80 کلید خورد و در پایان سال 96 توسط مدیریت جدید شهری به طور کامل به اتمام رسید.او با بیان اینکه با اقدامات موثر، خط 20 کیلومتری شمال به جنوب طی چهار ماهه پایانی سال 96 به اتمام رسید، تصریح کرد: خط یک ظرفیت جابهجایی80 هزار مسافر را در طول روز، صد هزار مسافر را در ایام منتهی به نوروز و 110 هزار مسافر را در مهرماه دارد؛ اما علت اینکه از این ظرفیت بالقوه به خوبی استفاده نمیشود، نبود رام و واگن به اندازه کافی است.شهردار اصفهان تعداد رامهای قطار در شهر اصفهان برای جابهجایی مسافران را 12 مورد ذکر کرد و افزود: این در حالی است که باید ۴۰ رام در خط یک رفت و آمد کند؛ البته برای افزایش تعداد رام ها تصمیمهایی گرفته شده ولی هنوز عملیاتی نشده است.او تاکید کرد: در صورتی که شهرداری بتواند دریافت 20 میلیون یورو مصوبه دولت و تعهد پرداخت 93 میلیون یورو به کارخانه چینی از سوی دولت را عملیاتی کند، میتوان با تجهیز صندلی و اضافه کردن سایر تجهیزات از ظرفیت کامل خط یک استفاده کرد. نوروزی در ادامه با اشاره به خط دو قطار شهری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان و در دو سال گذشته با حمایت مدیران بانک مرکزی ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط دو قطار شهری اصفهان دریافت کرده است. در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر برای انتشار آماده و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است که درحال انجام مراحل دریافت مجوز آن هستیم.او با بیان اینکه خط دوم قطار شهری اصفهان از شمالشرقی اصفهان به سمت غرب منتهی میشود، بیان کرد: طول مسیر خط دو قطار شهری اصفهان ۲۵ کیلومتر در دو فاز عملیاتی است که فاز نخست آن به طول ۱۴ کیلومتر از دارک تا زینبیه و سپس به سه راه کهندژ یا مدرس نجفی امتداد می یابد و در فاز دوم از ایستگاه مدرس نجفی به سمت خمینیشهر ادامه مییابد.شهردار اصفهان با بیان اینکه از ایستگاه دارک تا میدان امام علی (ع) به طول هشت کیلومتر، پنج ایستگاه در حال احداث است، ادامه داد: مناقصه اجرای فاز دوم خط دو قطار شهری اصفهان فردا انجام میشود.او با بیان اینکه برای استانداردسازی، تامین تجهیزات و مباحث آتش نشانی خط یک قطارشهری اصفهان یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: برای خط دو قطار شهری اصفهان جهت انجام همین اقدامات ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.
راه اندازی تراموا در اصفهان به 150 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد
نوروزی هزینه احداث هر کیلومتر از مسیر قطار شهری را در حال حاضر 50 میلیون دلار دانست و افزود: بر اساس توافق انجام شده بین شهرداری اصفهان و دولت، دولت تعهد کرد حفاری تونل و احداث ایستگاههای خط دو بر عهده شهرداری باشد و دولت تجهیزات، برق، مکانیک و قطار را تامین کند. او با اشاره به خط سه قطار شهری اصفهان، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده خط سه قطار شهری اصفهان ۱۵۰کیلومتر بخش حومهای دارد که در شهرهای دیگر انجام می شود؛ علاوه برآن، شهرداری اصفهان درصدد ایجاد تراموا است که برای تحقق آن ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است.شهردار اصفهان با بیان اینکه اوراق مشارکت فرایند دشواری دارد که باعث زمینگیر شدن شهرداری در بانکها میشود، اضافه کرد: از این رو انتظار میرود قوانین مربوط به استفاده از اوراق مشارکت به خوبی اجرایی شود.
هر کمکی بتوانیم برای رفع مشکلات انجام خواهیم داد.
عبدالناصر همتی، رئیسکل بانک مرکزی ایران، در جریان بازدید از خط دوم قطار شهری اصفهان، ضمن تاکید بر رفع مسائل اساسی کشور، اظهار کرد: شرایط بسیار سخت اقتصادی باعث شده دولت بودجه سال 98 را که به تصویب مجلس رسیده بود به دلیل کاهش درآمد نفتی 62 هزار میلیارد تومان کاهش دهد؛ زیرا هماکنون شرایط عادی را تجربه نمیکنیم. او گفت: باید توازن بین موضوعات وجود داشته باشد تا بتوان به تمام مشکلات رسیدگی کرد. رئیس کل بانک مرکزی ایران ادامه داد: مسائل و مشکلات کشور باید اولویتبندی شود؛ البته هر کمکی بتوانیم برای رفع مشکلات انجام خواهیم داد و سعی میکنیم تا حد امکان شرایط مناسبی را فراهم کنیم.او افزود: باید شرایط بازپرداخت فاینانس مشخص شود تا به موضوع فاینانس با دقت بیشتری رسیدگی شود.
راه اندازی خط دوم مترو؛ کمک به توسعه اشتغال در اصفهان
عباس رضایی، استاندار اصفهان، در ادامه این جلسه، اظهار کرد: خط دوم مترو اصفهان به دلیل ایجاد شغل در شهر اصفهان باید هرچه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.او بیان کرد: باید به مشکلات استان اصفهان به صورت ویژه رسیدگی شود؛ زیرا این استان با مشکلاتی از جمله گرد و غبار مواجه، و کویر در این استان رو به پیشرفت است.استاندار اصفهان تصریح کرد: از شهردار اصفهان درخواست میکنم، سه شنبه هفته آینده به بانک مرکزی مراجعه کرده و دستورات صادر شده توسط رئیس کل بانک مرکزی ایران درخصوص مسائل مطرحشده در جلسه را دریافت و پیگیری های لازم را انجام دهد.او گفت: عقبماندگی اصفهان طی 12 سال اخیر تشدید شده است و از بانک مرکزی می خواهیم دستورات لازم برای رفع این مشکلات را در حد توان صادر کند.گفتنی است، عملیات حفاری تونل خط دو قطار شهری اصفهان از سمت شمال غرب به صورت دو تونل ۶,۵ متری به طول هشت کیلومتر تا ایستگاه امام علی(ع) در حال انجام است که از ماه آینده عملیات حفاری مکانیزه از غرب اصفهان و ایستگاه کهندژ نیز آغاز میشود. این تونل در میدان امامعلی(ع) به هم می رسد تا خطوط یک و دو تکمیل شود.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری اصفهان می باشد.
تولید، طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان
افزودن ديدگاه